Sunday, January 24, 2010

نمایشگاه نقاشی حسین ماهر در گالری اعتماد

عمل ترسیم ترجمان بی واسطه ذهن است و نقاش در پی نمایش ایده و افکار خویش است .گاه این افکار ثقیل است و زبان بیان آن گنگ و دارای لهجه ای که به عدم درک آن کمک می کند ؛ چه بسا گاهی در حد یک شعار تنزل پیدا کند .
ماهر جزو نقاشانی است که همیشه میل به شکاندن حریم شخصی خودش دارد اما اینکه چقدر رواست جای بحث دارد در هر نمایشگاه ماهر تفاوت های اساسی وجود دارد که الزامش گاهی قابل درک نیست اما آنچه برای ماهر پایه و اساس نقاشی ست ، نوستالژی جغرافیایی اوست که در هر دوره ای به شکلی در کارهایش نمایان می شود . زاده جنوب بودن او همیشه عناصری را برایش به ارمغان می آورد تا دستمایه خلق آثارش گردد ای بار ماهیها موضوع کار ماهر شده اند که از نظر نمادین و نشان شناسانه قابل تامل هستند .








5 Comments:

At January 26, 2010 at 1:21 AM , Anonymous Anonymous said...

جناب هدايت بسيار تبريک مي گم افتتاح وبلاگ جديدتون را.و جدا معتقدم که نگاهي که در اين وبلاگ داريدبسيار جذاب است ، اميدوارم بيشتر متمرکز روي نقاشي باشد البته اين فقط نظر منه ؟، خداي نکرده مبادا چنين تلقي شود که نگاه ادبي تون را نمي پسندم ، ولي فکر کنم يه وبلاگ که نقاشي معاصر ايران را ورق بزنه واقعا لازمه و با توجه به حوصله ، تجربه و تخصصي که شما داريد فراهم آوردن اين موقعيت از جانب شما امري محترم و واجب مي نمايد. اگر اجازه بديد بي پرده نظر خودم را راجع به نمايشگاه آقاي حسين ماهر بنويسم .
فکر مي کنم که اين نمايشگاه بسيار بسيار بدي بود و از نقاشي در اين سن وسال انتظار نگاه جدي تري داشتيم به نظرم نمايشگاه مبتذلي بود و بيشتر در حد تمرين هاي بافت مباني ترم يک قابل ارزيابي است و از اين تعجب مي کنم که ايشان با تمام اعتماد به نفس قيمتهاي نجومي براي کار خود گذاشته بودند، گويي که هيچ درکي از بازار نقاشي و حقيقت ندارند. به هر حال اميدوارم که ايشان موفق باشند

 
At February 19, 2010 at 10:30 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
ممنونم که سر زدین
از اینکه همچین هنرمندی به وبلاگم نگاهی انداخته افتخار میکنم
پیروز وشاد باشین

سهیلا از دنیای سربی

 
At February 20, 2010 at 3:35 PM , Blogger مینا said...

سلام استاد چرا وبلاگتونو به روز نمی کنید؟؟؟ من هی سرمی زنم...می بینم خبری نیست...منتظریما

 
At February 22, 2010 at 3:03 PM , Blogger wild Tulip said...

آدرس جدیدم:

http://l-hasanpour.blogspot.com

 
At February 23, 2010 at 11:55 PM , Anonymous Anonymous said...

خيلي نمايشگاه بدي بود بخصوص در مقايسه با كارهاي قبلي شون

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home